LIVE!2022

Hartelijk dank voor uw bezoek aan LIVE!2022.

Op 28 juni heeft KBenP Digitale Overheid voor de achtste keer LIVE2022 georganiseerd. Na een eenmalige online editie was het dit jaar weer in Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Met maar liefst 32 verschillende leveranciers van diverse applicaties was het een groot succes.

250 verschillende deelnemers van gemeenten, ZBO’s, centrale overheid, omgevingsdiensten, veiligheidsregio’s en waterschappen hebben diverse demonstraties gezien, zelf achter de knoppen gezeten en met elkaar kunnen netwerken. Bezoekers hebben aangegeven dat het event laagdrempelig, praktisch en leerzaam was. Ook vond iedereen het weer fijn dat het event op locatie was in plaats van digitaal.

Wij willen Congrescentrum 1931, de leveranciers en deelnemers bedanken voor de aanwezigheid en samenwerking, samen hebben we ervoor gezorgd dat het een succesvol event is. Ben je nu niet aanwezig geweest bij LIVE? Zorg dan dat je in 2023 aanwezig bent bij de volgende editie van LIVE!.  

Deze leveranciers waren erbij:

Zaaksysteem/ZGW API's

Sessie 1: Knoppentraining (Van A > Zaaksysteem.nl)

Zaakafhandeling gaat van aanvraag tot archivering met Zaaksysteem.nl altijd op basis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid (Material Design), duurzame archivering (NEN-ISO 16175, TMLO) en een scherpe visie op zaakgericht werken. Het uitgangspunt bij het ondersteunen van medewerkers is dat zij professionals zijn binnen hun vakgebied. Zaaksysteem.nl schrijft dan ook niet op detailniveau voor wat een medewerker moet doen binnen een zaak. De focus ligt op ondersteuning met functionaliteiten (sjablonen, regels, objecten etc.) die op een gebruiksvriendelijke manier helpen de juiste informatie van het proces vast te leggen en te archiveren. 

Sessie 2: Het visionaire Common Ground wordt grijpbaar bij xxllnc 

Laat ons je meenemen in ons Common Ground plan – voor de huidige transitieperiode en de toekomst. Want een plan, dat hebben we zeker. En de uitvoering hiervan is allang gestart. xxllnc bouwt op hoog tempo aan applicaties in de Common Ground architectuur. Van het fundament (xxllnc Cloud) tot aan slimme apps (o.a. xxllnc Webformulieren, xxllnc Terugbelverzoeken en xxllnc Bezwaren). Deze apps – waarbij data en logica gescheiden zijn – kunnen zowel met als zonder Zaaksysteem.nl ingezet worden. Krijg als één van de eersten een sneak peek van onze nieuwste apps. Ervaar in deze demo zelf hoe xxllnc jouw organisatie nu en in de toekomst concreet kan ondersteunen met de focus op Common Ground.

Zaakgericht werken met JOIN

Met het zaaksysteem van JOIN voer je al je processen sneller, efficiënter en transparanter uit. Het systeem is overzichtelijk ingedeeld en leidt je stap-voor-stap door allerlei, zelf te configureren, processen. Dankzij het ingebouwde document management systeem (DMS) is belangrijke informatie in een handomdraai te vinden. Met de uitgebreide mogelijkheden voor record management voldoe je bovendien aan de archiefwet.

In onze sessies om 13.15 en 14.30 laten we je op een praktische manier kennismaken met JOIN. We geven een demo waarin we een aantal belangrijke processtappen van een zaak laten zien, zoals de mogelijkheden met webformulieren, de zaakintake, digitaal ondertekenen en het anonimiseren van documenten. Ook laten we zien hoe wij op dit moment werken aan geautomatiseerd publiceren middels DROP en PLOOI en geven we een sneak preview van ons volledig nieuwe platform, dat op dit moment wordt ontwikkeld.

Wenst u uw zaaksysteem over een andere digitale boeg te gooien? 

Kom luisteren naar de visie van AXI over digitaal samenwerken en opgebouwde best practices bij een gevarieerd portfolio van klanten binnen de publieke sector in Nederland én België. 

Organisaties met elk een eigen identiteit en uniciteit. Meer dan ooit stroomt informatie digitaal tussen de burger, de overheid en zijn partners. De integrale visie van AXI op informatievoorziening, het wetgevend kader en de vertaling naar een Adaptive Case Management oplossing, biedt de overheid een krachtige oplossing voor deze uitdagingen. We werken volop samen met verschillende en unieke overheidsorganisaties in domeinen zoals toelatingen en vergunningen, bezwaar en beroep, subsidies en toelagen, klachten of andere kennisgestuurde processen. Anders dan ‘klassiek’ zaakgericht werken, werkt AXI op basis van de wereldstandaard CMMN en richten wij ons primair op ZBO’s, agentschappen, inspecties, provincies en de Rijksoverheid. 

In deze live sessie lichten Koen Laurijsen en Koen De Maesschalck aan de hand van een demonstratie de kracht toe van Adaptive Case Management en hoe AXI dit concreet vertaalt naar een end-to-end oplossing voor kenniswerkers binnen de overheid. We spelen daarbij in op de groeiende behoefte aan het organisatie-breed digitaal samenwerken, kennisdeling en de inzet van componenten binnen  Microsoft 365® zoals SharePoint Online en de oriëntatie van overheden op het werken binnen de Public Cloud.

Sessie 1: Een basis voor ‘Common Ground’ Lifecyclemanagement voor documenten, metadata en procesinformatie met Tezza

Als Contezza maken wij apps die voldoen aan de richtlijnen van common ground. In deze sessie zullen we laten zien hoe onze app Tezza via API’s geïntegreerd is met Open Zaak en een DMS/RMA. Tezza is een app waarin je zaakgericht/procesgericht kan werken, maar het is meer. Ook is de mogelijk eigen dossiervorming te organiseren. Daardoor zien we bijvoorbeeld dat organisaties hun netwerkschijven willen uitfaseren naar Tezza. Verder is er ook een integratie met de KadasterAPI en zijn er functies voor ‘objectgericht werken’. Doordat we ook een Office365- én een Teams-integratie hebben voor Tezza, is digitaal samenwerken heel goed te organiseren. Ook interessant is: 

  • …dat Tezza met Open Zaak al live is bij een gemeente;
  • …de postintake van Tezza i.c.m. Open Zaak en een app van een andere leverancier live gaat bij een Omgevingsdienst; en
  • …een Hogeschool binnenkort live gaat met Tezza en Open Zaak

Om maar aan te tonen: common ground is nuttig voor verschillende typen organisaties, niet alleen voor gemeenten. En, Tezza is aan te passen aan verschillende situaties. Nieuwsgierig? Vragen? Loop even binnen. Onze dexter heeft een lage drempel.

Sessie 2: Een basis voor ‘Common Ground’ 

Teams-integratie Tezza

Teams is in sneltreinvaart een veelgebruikte app geworden voor digitaal samenwerken. Niet alleen voor videobellen, maar ook voor delen van informatie. Een mooie ontwikkeling, maar tegelijkertijd ook een valkuil. Wordt alle documentatie wel goed opgeslagen (voor archivering)? Werkt het ‘samenwerken in een document’ wel zoals gewenst? Zijn documenten makkelijk in Teams te delen? Wij hebben een Teams-integratie gemaakt voor Tezza. Voor wie zich afvraagt: wat is Tezza? Tezza zorgt er onder andere voor dat er, volgens common ground, goed wordt gearchiveerd. (Voor verdere informatie lees even onze beschrijving van onze andere sessie bij LIVE!2022.) Hoe werkt dit in de praktijk? Dat zullen we in deze sessie laten zien. In de basis is het heel simpel. Je voegt in Teams de app van Tezza toe, zoekt je document en deelt die met diegenen met wie je wilt samenwerken. Vanuit Tezza een document delen in Teams kan ook. Oja, Tezza is trouwens ‘gewoon’ te downloaden in de componentencatalogus common ground. Dus, waarom vandaag niet mee beginnen?

Onderwerp 1: Van aanbesteding tot duurzame samenwerking

Meer dan 10 jaar ervaring, verteld door Mark Voogd en Dylan Kamoen

Je hebt een systeem, zoals een zaaksysteem, gekocht en dan?

  • Hoe zorg je ervoor dat het systeem naar volle tevredenheid wordt geïmplementeerd?
  • Hoe zorg je ervoor dat het systeem up to date blijft en mee ontwikkeld met de trends in de markt?
  • Hoe zorg je ervoor dat niet alleen het systeem maar ook de samenwerking op lange termijn goed blijft?
  • Je koopt een systeem, maar welke organisatie zit erachter? Welke kennis en kunde hebben ze in huis?

Kortom: je koopt een systeem, maar hoe zorg je ervoor dat dit op lange termijn, op alle fronten, duurzaam is en blijft voor jouw organisatie?

Op deze vragen zullen Mark Voogd en Dylan Kamoen antwoord geven. Beide werken zij al meer dan 10 jaar in het domein van zaakgericht werken, en samen hebben ze al meer dan 40 organisaties geïmplementeerd. In deze sessie gaan zij het hebben over hun ervaringen. Waar zijn ze tegen aangelopen, waar hebben ze van geleerd maar vooral hoe hebben ze ervoor gezorgd dat hun eerste klant nog steeds klant is? Wij willen ons focussen op een duurzaam systeem én een duurzame relatie zodat jouw organisatie niet elke 4 jaar opzoek hoeft naar een nieuw systeem. Hoe we dit doen? Daar nemen we je in deze sessie graag in mee!

Onderwerp 2: De flexibiliteit van Mozard bij de continu transformerende overheid

De markt van de technologie blijft veranderen en ontwikkelen. De overheid gaat hierin mee en dit zorgt voor nieuwe wetten en regels. Hoe zorg je er nou voor dat je onderscheid maakt in wat echt belangrijk is voor jouw organisatie en vooral, hoe je dit toe kan passen binnen jouw organisatie.

Mozard verandert mee met de tijd en speelt in op de trends en ontwikkelingen die spelen in de markt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe Mozard aansluit op het DSO voor de omgevingswet en hoe dat er in de praktijk uitziet. We laten zien hoe een aanvraag (DSO STAM) terecht komt als zaak in Mozard en wat er mogelijk is met de samenwerkingsvoorziening (DSO SWF). We doen verschillende aanvragen via de landelijke voorziening (DSO LV via digikoppeling) en laten realtime zien hoe een behandelaar deze rechtstreeks als zaak met daaraan relevante objecten en documenten kan afhandelen. Dit doen we aan de hand van een bestaande inrichting in de praktijk. Vervolgens laten we zien hoe de samenwerkingsvoorziening kan worden ingezet vanuit Mozard om samen te werken met ketenpartners in de beoordeling van een aanvraag. Dit gaat aan de hand van een samenwerkingsdossier met relevante documenten en het bijbehorende verzoek. Ook hier laten we realtime zien hoe de behandelaar vanuit Mozard kan koppelen met de samenwerkingsvoorziening.

Naast de ontwikkelingen rondom de DSO zullen we in deze sessie ook laten zien hoe Mozard omgaat met de andere trends en ontwikkelingen die spelen in de markt.

Sessie 1, 10:00 – 11:00, Zaaksysteem door de ogen van de inwoner

Door: Tom Zewald en Gaelle Jonkers

Je kent het inmiddels wel: overheidsorganisaties leveren een enorme diversiteit aan producten en diensten. Dit moet continu makkelijker, transparanter, laagdrempeliger en voldoen aan nieuwe wet- en regelgeving. Goede informatievoorziening speelt hierbij een cruciale rol.

In deze sessie laten we jullie écht proeven aan het Djuma Zaaksysteem, Klantcontactsysteem en Klantportaal als tools voor het vormgeven van de meest optimale digitale dienstverlening richting de klanten, inwoners en ondernemers van jouw organisatie.

Dit is een voorbeeld van een onderdeel van onze organisatorische implementatie. Hoe? Nou,  door de ogen van de inwoners van de fictieve gemeente Zakendam! In twee teams strijden jullie om de eer van de snelste, beste en klantvriendelijkste digitale dienstverlener. Jullie verwerken een online aanvraag van een klant en krijgen te maken met de hele achterliggende behandeling.

Je ziet hoe jij en jouw mensen hierbij alle betrokkenen (klanten zowel als collega’s) kunnen ontzorgen in Djuma en hoe je iedereen op doortastende wijze op de hoogte houdt van de geboekte voortgang.

Sessie 2, 11:15 – 12:15, “One more thing”

Door: Gaelle Jonkers en Tom Zewald

Anno 2022 is niet ondenkbaar dat jouw organisatie zaakgericht werken al op orde heeft. In de basis is dat namelijk allang niet meer zo ingewikkeld als het lijkt. Maar wat nu als je meer wilt dan dat? De volgende stap richting digitaal werken? Jouw bekende afdeling of zelfs organisatie ontstijgen? Collega’s en inwoners nog verder voorzien van slimme dienstverlening die hun interactie met jouw organisatie gewoonweg positief onvergetelijk maakt? Dan is het moment aangebroken om eens verder te kijken.

In deze sessie gaan we in op vier “one more things” die van je organisatie de beste digitale dienstverlener van de regio maken:

  1. Slim anonimiseren van documenten.
  2. Volledig overstappen op écht digitaal ondertekenen.
  3. Automatisch registreren van binnenkomende documenten door AI en machine learning.
  4. Je zaaksysteem perfect laten aansluiten op het projectmatig werkende deel van je organisatie.

Doet jouw organisatie al iets aan het slim anonimiseren van documenten als iemand er beroep op maakt, bijvoorbeeld vanuit de Wet Openbaarheid van Bestuur of vanuit een andere casus. Als jij of je collega’s nog de methode van openen, printen, lakken, scannen, pdfen en opsturen hanteren dan is het wellicht tijd om te zien wat er nu al kan!

Hoever zijn jullie al gevorderd op het gebied van volledig digitaal ondertekenen? Geen gehannes meer met het najagen van mensen die een fysieke handtekening op een papieren document moeten zetten. In combinatie met je zaaksysteem is dit niet alleen erg voor de hand liggend maar een handige verhoging van je dienstverlening richting je collega’s, inwoners en ondernemers.

Wat nu als je het registreren en classificeren van binnenkomende documenten volledig kunt automatiseren? Er komen dagelijkse nog steeds veel fysieke én digitale documenten binnen bij overheidsorganisaties. Daarbij kun je een efficientieverbetering doorvoeren die ervoor zorgt dat er meer tijd voor andere relevante taken ontstaat. Anno 2022 kan dit met AI en machine learning met Djumalytics vrijwel foutloos.

Hoe zorg je ervoor dat jouw zaaksysteem perfecte aansluit op het projectmatig werkende deel van je organisatie? Hoe borg je dat de documenten die jouw projectteams maken desgewenst in je zaaksysteem landen en dat deze teams makkelijk bestaande documenten uit het zaaksysteem kunnen raadplegen? Met een slimme koppeling tussen Microsoft Teams en onze zaaksysteem Djuma; Djuma Teams opereer je precies op het snijvlak tussen zaakgericht en projectmatig werken.

Sessie 1: Zaakgericht werken met Liber

In deze sessie laten we u als behandelaar zien hoe onze oplossing u bij dagelijkse werkzaamheden kan ondersteunen bij het afhandelen van zaken en klantcontacten. We doorlopen een volledig scenario vanaf de registratie tot en met de afhandeling van de zaak inclusief het onderhouden van contact met de klant.  Hierbij komt onder andere het klantbeeld, de werkvoorraad, taken en objecten aan bod. Daarnaast laten we u ook zien hoe u onderweg zaken kunt afhandelen met de gloednieuwe Liber2Go app.    

Sessie 2: De nieuwe gebruiker

Met de verdergaande digitalisering van de maatschappij zien we de gebruikerseisen veranderen. Wat zijn die wensen van een nieuwe gebruiker en wat voor effect heeft dat op software? Nieuwsgierig hoe BCT dit ziet? Sluit dan aan in deze sessie, waar we u meenemen in onze visie en het hebben (en laten zien) over hoe te voldoen aan de wensen en verwachtingen van deze nieuwe gebruiker.

De samenwerkingsomgeving als start van de dag!

Het digitaal toegankelijk maken van informatie creëert een schat aan mogelijkheden en maakt het leuk om op een moderne manier (digitaal) samen te werken met collega’s en/of externen. ilionx ziet het Microsoft Platform als het platform om samen te werken en functionaliteiten en techniek te combineren.

Tijdens onze sessie op het event LIVE!2022 op dinsdag 28 juni nemen we je mee van 10.00 tot 11.00uur en 11.15 tot 12.15 uur in Dexter 25 mee in de mogelijkheden van Onegov Suite waarin we de gestructureerde omgeving (zaakgericht werken) en de niet gestructureerde omgeving (vrije samenwerking) samenbrengen en gebruikers een aanbod van informatie, gebeurtenissen, notificaties en handige ingangen voor de dagelijkse werkzaamheden bieden, en het feitelijk niet uitmaakt waar de informatie technisch is opgeslagen. Zoals de Common Ground gedachte.

We besteden aandacht aan veilig samenwerken en vertellen je hoe ilionx jouw organisatie kan ondersteunen bij de inrichting van Compliance, Security & Identity. Aan de hand nemen we jouw organisatie mee met de inrichting van het platform om gegevens op een veilige manier uit te wisselen en op te slaan vanuit het perspectief van gebruikers

Sessie 1: iZaaksuite dwarsdoorsnede

iZaaksuite is het zaaksysteem waarmee je het zaakgericht werken gemeente breed kunt invoeren. Van zaaksysteem naar zaakgericht werken! Om een goed beeld te geven van wat iZaaksuite uniek maakt, geven wij een stoomcursus van onze oplossing. Na deze sessie weet jij waarom iZaaksuite gemakkelijk in gebruik is, hoe je eenvoudig processen kunt afhandelen, hoe je de zaken kunt vinden en hoe iZaaksuite de dienstverlening verbeterd voor burger en bedrijf.

Sessie 2: Wet open overheid: Op naar een transparant Nederland!

Ben je nieuwsgierig hoe we samen kunnen werken aan een transparanter Nederland? Kom dan naar onze kennissessie! In samenwerking met Gemeente Velsen delen we onze ervaringen omtrent de Wet open overheid (Woo).

  • We nemen op ludieke wijze afscheid van het handmatig aflakken van documenten
  • Gemeente Velsen deelt haar ervaringen, tips en tricks over de Wet open overheid
  • We vertellen hoe slimme techniek zorgt voor efficiënte, accurate en een betrouwbare manier van anonimiseren
  • We geven een demonstratie van onze software iOpenbaar
  • We bieden je de mogelijkheid aan deel te nemen aan onze proeftuin

Heb je zin om deel te nemen? We starten om 11.15 uur!

Zie voor sessie 2 de selectie van VTH-leveranciers.

Demo 1: Zaakgericht werken passé of juist helemaal hot?

Common Ground vraagt om nieuwe zaakgerichte, domeinspecieke oplossingen. Waarmee gemeenten de informatievoorziening eenvoudiger, sneller en slimmer kunnen inrichten. Zodat u op een moderne en flexibele manier kunt inspelen op maatschappelijke opgaven. Visma Roxit heeft de handschoen opgepakt en de uitgangspunten van Common Ground vertaald naar een duidelijke eigen visie. Geen luchtkastelen, maar een concreet verhaal. Waarin we laten zien dat zaakgericht werken leeft, maar dan in een modern jasje.   

Integratiespecialist

Sprekers: Karl de Boer en Jimmy de Leeuw

Slimmere processen met Notificaties en Haal Centraal API’s

Om de dienstverlening richting de burger optimaal te laten verlopen, gegevens uit te wisselen en processen slim in te richten is Gebeurtenis Georiënteerd Notificeren voor veel Gemeenten een belangrijke trend. Landelijke standaarden zijn beschikbaar maar ook in de nieuwe ZGW API’s zijn hiervoor voorzieningen opgenomen. 

Slimme processen worden tijdens hun uitvoering op de hoogte gehouden van relevante gebeurtenissen zoals verhuizingen, overlijden, een nieuw pand in de straat, faillissement van een bedrijf, verkopen van een woning etc.

Karl de Boer en Jimmy de Leeuw zullen in deze presentatie laten zien hoe de EventBroker van Enable U met behulp van Common Ground Haal Centraal API’s ingezet kan worden om processen te voorzien van notificaties en relevante nieuwe gegevens. Ook wordt ingegaan op een realistisch migratie-pad naar deze nieuwe Common Ground architectuur want niet alle applicaties zijn hierop voorbereid. Enable U kan via slimme integraties de verschillen tussen de oude en nieuwe wereld overbruggen.

 

Spreker: Rikke van der Heide

Het ‘hoe en wat’ van beheerde koppelingen in de cloud

“Paniek! De koppeling ligt er uit” Als organisatie die zaakgericht werken heeft geïmplementeerd is dit het laatste wat je wilt horen. Toch komt het nog vaak voor, met een platgelegde afdeling tot gevolg. Dat ‘de koppeling er uit ligt’ een grote impact heeft is duidelijk. Toch is het niet verassend dat er wel eens iets mis gaat omdat er per dag honderden tot duizenden berichten over de lijn gaan, afkomstig van verschillende applicaties; de één een moderne SaaS applicatie, de ander een antieke on-premise applicatie die al jaren op de nominatie staat om uitgefaseerd te worden.

Met Managed Integrations biedt Enable U een oplossing om (bijvoorbeeld) een zaaksysteem eenvoudig, snel en veilig te koppelen aan verschillende zaakservice consumers (backoffice systemen). Het maakt hierbij niet uit of het systeem wordt gehost in de cloud of on-premise. Na implementatie zorgt Enable U ook voor het technisch- en functionele beheer van de koppeling.

Tijdens deze presentatie gaat Rikke van der Heide in op het ‘hoe en wat’ van de Managed Integrations oplossing van Enable U. Ook wordt de Managed Integrations klantcase van de gemeente Zoetermeer besproken.

Spreker: Daniel Langeveld

Soap2Rest: Gemeentes van ZDS naar ZGW helpen

De gezamenlijke overeenstemming “Common Ground” die is opgesteld door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), is ontstaan uit de behoefte naar een nieuwe moderne informatievoorziening die het uitwisselen van gegevens makkelijker maakt.

Voorheen (en bij vele gemeenten nu nog) werkten de taakapplicaties en het zaaksysteem volgens Zaak- en Documentservices (ZDS) API’s en waren daarmee gebaseerd op SOAP. Dit houdt in dat informatie in de systemen in grote samengevoegde hoeveelheden over en weer werden gecommuniceerd.

In de nieuwe situatie volgens Common Ground moeten de nieuwe taakapplicaties en zaaksystemen bestaan uit API’s voor Zaakgericht werken (ZGW) en dus gebaseerd worden op REST. Bij REST API’s wordt data in kleine stukjes over en weer gecommuniceerd.

Je kunt je dus wel voorstellen dat systemen gebaseerd op SOAP en systemen gebaseerd op REST niet met elkaar kunnen communiceren. Dit maakt het overgaan van de oude naar de nieuwe situatie dus een ingewikkelde klus.

WeAreFrank neemt je bij de hand door dit process, zo kunnen gemeenten bijvoorbeeld hun zaaksysteem relatief pijnloos vervangen zonder de functionaliteiten te verliezen van hun oude taakapplicaties door met een integratiepartner samen te werken. Hierbij kan WeAreFrank je organisatie deels of volledig ontzorgen als echte partner.

Liever eerst je vakapplicaties vervangen en wil je de uitdaging aan om Rest2Soap te doen? Kom je vragen stellen, we vertellen je graag meer over de opties.

Klantcommunicatie

Documenten veilig, centraal en automatisch verzenden. 

Verstuur documenten veilig, op het juiste kanaal en optimale moment via het Postex communicatieplatform. Krijg realtime inzicht in de status van verzonden berichten voor een volledige verzendadministratie. Centraal, digitaal en geautomatiseerd. 

Met Postex maakt u versneld de overstap naar volledige digitale documentverwerking, door documenten geautomatiseerd te versturen vanuit uw Zaak- of DMS-systeem. Postex voorziet in optimaal afgestemde campagnemogelijkheden; allemaal samengebracht binnen één centrale verzendomgeving. Resultaten: snelle en efficiënte communicatie, eenduidige vastlegging, kostenverlaging en een hogere klanttevredenheid.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Kom naar Dexter 15 om 10:00 of 11:15 uur en we laten het u graag zien!

Tijdige en correcte communicatie met klanten, burgers of huurders is van cruciaal belang. Tegelijkertijd is de kans groot dat u hinder ondervindt van de beperkende maatregelen of vanwege het feit dat medewerkers uitvallen. Lastig, vooral als u een belangrijke boodschap wilt communiceren aan uw doelgroep.

Dboxx, uw ‘communicatiecentrale’

Wij kunnen deze zorg voor u wegnemen met behulp van onze Dboxx oplossing. Dboxx is een soort digitale postkamer voor het versturen en ontvangen van zowel digitale als fysieke poststukken. Via dit platform kunt u op snelle en efficiënte wijze communiceren met zowel burgers en huurders als klanten. Het communicatieplatform is geschikt voor ieder type organisatie. Groot, klein, overheid of mkb: iedere organisatie kan via Dboxx snel en veilig databestanden bij ons aanbieden. Wij verwerken het bericht vervolgens naar het gewenste kanaal. Van fysieke post en e-mail of sms tot een bericht in MijnOverheid: alles is mogelijk. Daarmee is Dboxx de ideale totaaloplossing waarmee u de continuïteit van de informatieverstrekking richting uw doelgroep kunt waarborgen.

Zo werkt Dboxx

In het webbased platform kunt u uiteenlopende communicatie-uitingen eenvoudig uploaden. U kiest via welke kanalen u wilt communiceren en wij produceren vervolgens een conceptversie van het bericht voor u: volledig in de huisstijl van uw organisatie. In het geval van financiële post kunt u de uiting voorzien van een betaallink of QR-code. De betaling door de klant, burger of huurder verloopt volledig via iDEAL en komt direct op uw rekening terecht. Zo kunt u eenvoudig, snel en op afstand het verschuldigde bedrag innen.

Na uw goedkeuring op het concept, versturen wij het bericht voor u. Daarbij garanderen we 100% zekerheid in aflevering. Die garantie kunnen we geven doordat we geweigerde e-mails of andere berichten (bijvoorbeeld in het geval van een verkeerd e-mailadres) snel kunnen omzetten naar een fysieke uiting, zodat uw klant, huurder of de burger het bericht alsnog ontvangt. Hoewel u zelf niets meer hoeft te doen, kunt u gedurende het hele proces een vinger aan de pols houden. U kunt de status van het traject namelijk real time volgen via het overzichtelijke dashboard van Dboxx.

Wilt u meer weten over Dboxx?

https://www.datab.nl/diensten/dboxx/

CTRL-P (de virtuele printer)

CTRL-P, is de nieuwe functie om individuele documenten fysiek, per mail of via de Berichtenbox MijnOverheid te versturen vanuit uw eigen werkstation.

CTRL-P wordt geïnstalleerd op een PC/werkstation, na installatie is een virtuele printer toegevoegd, genaamd Dboxx. Vanuit elk document of elke applicatie waarin een printfunctie beschikbaar is kan deze printer worden gekozen. De virtuele printer produceert een PDF van het te printen document en wordt via het gekozen kanaal verzonden, volledig afgehandeld door Data B.

Digitale werkplek

Laat uw medewerker doen waar ze goed zijn! Tijdens Live2022 demonstreren wij hoe gemeente met Workspace 365 de transitie van oud naar cloud maken, hoe zij meer halen uit hun MS365 licentie en hoe de vele IT veranderingen beter en sneller geadopteerd worden. Met Workspace 365 kunnen de medewerkers zich meer richten op de zaken waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Op dit moment is het applicatie landschap, de informatie en de documenten veelal versnipperd. Dit zorgt vaak voor frustratie en onnodige tijdbesteding aan IT. Dit wordt weggenomen middels het Workspace 365 platform doordat:

  • Cloud, on-premise en lokale applicaties drempelloos toegankelijk gemaakt worden
  • Dat medewerkers enkel datgene zien wat zij nodig hebben om de werkzaamheden uit te voeren
  • Combineer je de lokale netwerkschijf, SharePoint en OneDrive in één gebruiksvriendelijke document verkenner
  • Verminder je het gebruik van VDI
  • Bereik je de medewerker beter met interne berichtgeving

Onderzoek wijst uit dat een medewerker binnen gemeente minimaal 1 uur per dag besteedt aan het switchen tussen applicaties, informatie en documenten. Gebruiker van Workspace 365 geven aan hiervan een half uur per dag te besparen en te besteden aan ondersteunen van de burger en ondernemer.

Anonimiseren

Sessie 1: De oplossing voor datalekken in raadsinformatiesystemen
De publicatie van ingekomen stukken voldoet nu in meer dan 50% van de gevallen niet aan de geldende wetgeving en is een bijzonder tijdrovend proces.

DataMask biedt een inkijkje in haar nieuwe initiatief, waarmee gemeenten – mede dankzij participatie van de burger zelf – documenten in raadsinformatiesystemen zonder datalekken en met aanzienlijke tijdswinst gaan publiceren.

Sessie 2: Woo-compliant anonimiseren is geen werk voor een robot
In voorspelbare situaties kan de DataMask applicatie uw anonimiseerproces volledig geautomatiseerd ondersteunen. In deze sessie laten wij u dat zien, specifiek in relatie tot documenten die onderdeel uitmaken van de 11 informatiecategorieën van de Wet open overheid, die binnenkort uit eigen beweging (actief) zullen moeten worden gepubliceerd op PLOOI.

Maar, de meeste aandacht in deze sessie gaat uit naar de gevallen waarin een robot of AI-toepassing, blijvend zal moet worden aangevuld door uw eigen medewerkers. Personen met vakspecifieke (Woo/AVG) kennis, die door de DataMask dienstverlening en techniek waar nodig worden opgeleid en toegerust. Zodanig dat we met elkaar zorgen voor een efficiënt verwerkingsproces, resulterend in een publicatie waarvan u zeker weet dat die aan wet- en regelgeving voldoet.

Zie voor sessie 1 de selectie van RPA-leveranciers.

Sessie 2: Automatisch Anonimiseren van persoonsgegevens

Hoe u op een efficiënte, accurate en betrouwbare manier  automatisch documenten kunt anonimiseren. 

Om goed te kunnen anonimiseren is het belangrijk dat u weet wat er staat in het document. Daarom heeft BMconsultants een anonimiseeroplossing ontwikkeld op basis van Nederlandse taaltechnologie. Met de inzet van deze oplossing worden uw privacygevoelige documenten snel, automatisch en betrouwbaar geanonimiseerd.

De BM Dataprotector werkt op basis van elementen. Een element kan bijvoorbeeld een woord, nummer of zinsfragment zijn. Door elementen te configureren met AVG-domeinkennis is een krachtige Natural Language Processing Engine ontstaan. Door middel van deze engine is het mogelijk om zowel gestructureerde als ongestructureerde documenten (volledig) automatisch te anonimiseren.

In 3 stappen laten wij u zien hoe makkelijk het is om deze oplossing binnen uw organisatie in te zetten. Naast een op zichzelf staande oplossing is de BM Dataprotector ook te koppelen aan uw zaaksysteem. De BM Dataprotector is reeds succesvol geïmplementeerd in het proces van meerdere Nederlandse gemeenten en omgevingsdiensten.

Gedemonstreerd door Sebastiaan van den Ham en Tim van Oosten.

Download hier de whitepaper BM Dataprotector de oplossing voor automatisch anonomiseren.

Met advies over Intelligent Information Management en de daarbij behorende oplossingen, bieden wij u ondersteuning om uw digitale transformatie efficiënt, toekomstgericht en gedegen uit te voeren.

Door intelligent informatiebeheer, procesorkestratie en het verbinden van applicaties en systemen zorgt u ervoor dat uw medewerkers meer tijd krijgen voor de klant, voor de uitzonderingen en voor het optimaal inzetten van hun kennis. Dat levert uw organisatie optimalisatie, innovatie en efficiëntie op.

Met onze innovatieve oplossingen gebaseerd op Kofax en M-Files helpen wij u om de digitaliseringsambities te realiseren. Voor onze klanten optimaliseren wij de bedrijfsvoering en klantcontacten met inzet van de nieuwste technologieën zoals machine learning, artificial intelligence, Robotic Process Automation en geautomatiseerde workflows.

Als overheidsorganisatie heeft u te maken met veranderende wet- en regelgeving. Tegelijkertijd wordt ook van uw organisatie verwacht dat u meer doet, liefst met minder middelen.

Bolesian – bureau van specialisten in Artificial Intelligence – biedt u praktische oplossingen die aansluiten op de actuele thema’s waar u als overheid mee te maken heeft. In onze demonstraties komen de volgende thema’s aan bod (zie georeferentie voor meer thema’s):

Wet open overheid en privacy-proof publiceren

De actieve openbaarmaking van overheidsinformatie zorgt voor een toename van publicaties. Een tijdrovend en foutgevoelig aspect van publiceren is het correct anonimiseren van informatie conform de AVG.

Bolesian biedt u AnonimizerTM. Met deze SaaS-oplossing helpt Bolesian organisaties om documenten en afbeeldingen automatisch te anonimiseren en dragen wij voor u bij aan het veilig, snel en consistent afhandelen van publicaties.

Meer informatie: https://anonimizer.nl

Sessie 1: iZaaksuite dwarsdoorsnede

iZaaksuite is het zaaksysteem waarmee je het zaakgericht werken gemeente breed kunt invoeren. Van zaaksysteem naar zaakgericht werken! Om een goed beeld te geven van wat iZaaksuite uniek maakt, geven wij een stoomcursus van onze oplossing. Na deze sessie weet jij waarom iZaaksuite gemakkelijk in gebruik is, hoe je eenvoudig processen kunt afhandelen, hoe je de zaken kunt vinden en hoe iZaaksuite de dienstverlening verbeterd voor burger en bedrijf.

Sessie 2: Wet open overheid: Op naar een transparant Nederland!

Ben je nieuwsgierig hoe we samen kunnen werken aan een transparanter Nederland? Kom dan naar onze kennissessie! In samenwerking met Gemeente Velsen delen we onze ervaringen omtrent de Wet open overheid (Woo).

  • We nemen op ludieke wijze afscheid van het handmatig aflakken van documenten
  • Gemeente Velsen deelt haar ervaringen, tips en tricks over de Wet open overheid
  • We vertellen hoe slimme techniek zorgt voor efficiënte, accurate en een betrouwbare manier van anonimiseren
  • We geven een demonstratie van onze software iOpenbaar
  • We bieden je de mogelijkheid aan deel te nemen aan onze proeftuin

Heb je zin om deel te nemen? We starten om 11.15 uur!

Proces management

Grip op werkprocessen en In Control met Engage Process!

Locatie:            Dexter 18

Tijdstippen:      13.15 – 14.15

                          14.30 – 15.30

Overheden werken dagelijks aan een veelheid van programma’s, projecten en thema’s met als doel de dienstverlening aan burgers en bedrijven zo effectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Denk aan onderwerpen als rechtmatigheid, compliance & risico management, inrichten van selfservice, digitale transformatie, robotica, de nieuwe omgevingswet en jeugdzorgprojecten. Deze thema’s en projecten hebben tenminste één ding gemeen: ze hebben een grote impact op de werkprocessen.

In onze demonstratie laten wij zien hoe bij meer dan 190 overheidsorganisaties Engage Process aan de basis ligt van hun lopende projecten en hoe grip op werkprocessen en het betrekken van medewerkers daarbij het fundament is.

Immers, het op orde hebben van de werkprocessen leidt tot een In-Control situatie. Vanuit die In-Control situatie worden andere projecten integraal aangepakt. Deze integrale aanpak levert kostenbesparingen en tijdswinst op voor alle projecten én de betrokkenheid van medewerkers in de processenaanpak leidt tot ‘People Driven Change’.

Deze benadering is fundamenteel anders dan die van traditionele BPM-tools. Dit is met name zichtbaar in de centrale positie die de medewerker heeft in het bespreken, beschrijven en verbeteren van de werkprocessen.

In de demonstratie van Engage Process leer je over:

  • De visie van Engage Process op procesmanagement bij lokale overheden;
  • De veelheid aan programma’s en thema’s die een grote impact hebben op het primaire werk;
  • Hoe Engage Process middels pragmatische configuraties wordt ingericht om al die thema’s te ondersteunen;
  • Hoe je snel, interactief, intuïtief en eenvoudig processen bespreekt en direct modelleert, bij voorkeur in workshops samen met de teams;
  • Hoe je direct digitale proceshandboeken in de organisatie publiceert;
  • Hoe analyses en rapportages inzicht geven in hoe primaire processen zich verhouden tot alle ondersteunende middelen.

 

Digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen binnen het publieke ICT architectuur landschap

  • Opties (losstaand of gekoppeld)
  • Enterprise service bus (Enable-U)
  • Live demo ondertekening Zynyo platform

Digitaal ondertekenen en verzegelen (eWaarmerken) binnen de publieke sector

  • Juridische achtergrond
  • Leidraad VNG (welke documenten)
  • Voorbeelden/toepassingen gemeenten
  • Live demo ondertekening Zynyo platform

Het programma wordt binnenkort toegelicht.

E-Depots

Sessie 1: ‘Heilige huisjes’ : Common Ground, WOO, DSO en digitale archivering

Common Ground brengt nogal wat teweeg in en rond het gemeentelijke informatielandschap. Naast de voordelen levert Common Ground organisaties ook wel wat hoofdbrekens op. Want hoe ziet ‘archiveren bij de bron’ er in de praktijk nu eigenlijk uit? Hoe digitaal duurzaam en toegankelijk kunnen en willen we informatie hebben, en wat moeten we daarvoor regelen? Hebben we een antwoord op onze praktische vraagstukken rond Wet Open Overheid, Digitaal Stelsel Omgevingswet en duurzame toegankelijkheid en bewaring? Hoe richt je je informatielandschap zodanig in dat je uit alle opties het beste combineert en uit alle keuzes de meest handige maakt?

Meer openheid en meer transparantie, meer flexibiliteit, meer consistentie. Common Ground, de vernieuwde Archiefwet, Digitaal Stelsel Omgevingswet en de Wet Open Overheid vergt steeds meer van organisaties. Het zijn echter geen doelen, het zijn middelen om te komen tot het doel.  Om deze middelen ten volle te benutten moeten we uit onze lang geleden zelf ingestelde kaders breken. Kortom er sneuvelen de nodige heilige huisjes.

DiVault heeft een uitgesproken kijk over de positionering van een duurzaam digitaal depot binnen het moderne informatie- en archiefbeheer.  We heten je graag welkom op onze sessie ‘Heilige Huisjes’ en nemen je mee op een inspiratietocht. Tijdens deze tocht zal de nadruk liggen op opbouw.  De opbouw van een duurzaam en flexibel informatie- en archiveringsbeheer wat gebruik maakt van de mogelijkheden van nieuwe platformen als Common Ground. Waarbij we ons wel afvragen, zijn dit de nieuwe heilige huisjes……

Dit is een presentatie in samenwerking met de Gemeente Coevorden.

Sessie: 2: Digitale duurzaamheid/ E-depot binnen de gemeente: E-depot in de praktijk!

Het E-depot is inmiddels een bekend begrip niet alleen meer voor de archivaris en archiefinstelling, maar ook als waardevolle centrale duurzame informatiebron binnen het gemeentelijk informatieproces. Inmiddels zijn meer dan 40 organisaties zowel direct als via een gemeenschappelijke regelingen gestart met het organiseren en inrichten. In deze sessie laten wij u zien dat digitaal archiveren echt een succes wordt als ook de archiefvormer actief betrokken wordt bij de inrichting en uitvoering van dit vraagstuk. Het gaat daarbij verder dan archiveren alleen, Het E-depot ontwikkelt zich steeds meer als een centraal betrouwbaar informatiebron binnen het gemeentelijk informatieproces en kan belangrijke bijdrage leveren op: Grip op Informatie.

Samenwerking A2 gemeenten, de ambtelijke fusie voor de gemeenten Cranendonck, Heeze-Leende en Valkenswaard, vertelt hoe zij het E-depot inzetten binnen hun informatielandschap beginnend bij het uitfaseren van Verseon en Roxit Squit XO.

Aansluitend wordt het E-depot zelf uitgebreid gedemonstreerd.

Documentcreatie

Xential – documentcreatie voor iedereen!

Kern van Common Ground is het loskoppelen van data enerzijds en werkprocessen en applicaties anderzijds. Ook het bevragen van data ‘bij de bron’ is een belangrijk principe van Common Ground. Vanuit xential pleiten wij er al jaren voor gegevens centraal te verwerken en op te halen bij de bron. Juist als het gaat om documentcreatie! Daarmee sluiten wij met zowel onze visie op software als de werking van onze applicatie, naadloos aan op de uitgangspunten van Common Ground.

Zowel overheids- als niet-overheidsorganisaties omarmen het gebruik van MS Teams / Sharepoint. We laten je graag zien hoe xential dit handen en voeten geeft.

Tijdens Zaaksystemen in Beeld LIVE! laten we je graag zien hoe xential – als centrale documentgenerator – met gegevens vanuit diverse taak- en zaakapplicaties al je communicatie richting burger of klant faciliteert. Daarmee heb je grip op de kwaliteit van de informatie- en documentenstroom die je organisatie verlaat.

Highlights SmartDocuments 2022!

Creëer documenten sneller en eenvoudiger dan ooit met SmartDocuments!

Digitalisering speelt een steeds grotere rol, juist nu. Benieuwd hoe documentautomatisering en slimme templates kunnen bijdragen aan de digitale ontwikkeling van uw organisatie?

Zie, beleef en ervaar de software van SmartDocuments tijdens LIVE!2022. Al meer dan 25 jaar bieden wij een innovatieve oplossing voor geautomatiseerde documentcreatie, template management, document- en huisstijlautomatisering. Wij werken samen met onze partners om te kunnen koppelen met verschillende systemen, zodat u uw werk optimaal en efficiënt kunt uitvoeren.

Eén van onze nieuwste ontwikkelingen is SmartDocuments SaaS. In onze beveiligde SaaS-omgeving zijn uw sjablonen altijd up-to-date en overal beschikbaar. Onze enthousiaste medewerkers leggen u graag uit wat werken in SmartDocuments SaaS voor uw organisatie kan betekenen.

Ook blijven we investeren in de digitale toegankelijkheid van onze software, zodat iedereen deel kan blijven nemen aan de digitale wereld.

Benieuwd hoe SmartDocuments uw organisatie kan helpen innoveren? Bezoek onze stand en demonstratie en ga in gesprek met onze medewerkers tijdens LIVE!2022.

Enterprise Search

Verschillende oplossingen voor datamanagement

Vandaag nemen wij u mee langs de verschillende oplossingen en diensten die MY-LEX als marktleider biedt t.b.v. uw datamanagement uitdagingen. Wij helpen al meer dan 100 organisaties met het vindbaar en beschikbaar houden van al hun gewenste informatiesystemen voor alle eindgebruikers op elke gewenste locatie, maar ook helpen wij organisaties met inzicht en verbeteringen in hun algemene informatiekwaliteit. Denk hierbij aan de volgende aandachtsgebieden in samenhang:

  • Eenvoudig en voordelig afscheid nemen van oude systemen zonder verlies van informatie met MY-LEX Legacy®
  • In combinatie met bovenstaande ook uitplaatsing en overdracht mogelijkheden naar e-depot’s
  • Anonimiseren en aflakken van informatie uit ALLE gekoppelde systemen (ook live bronnen)
  • Integratiemogelijkheden met krachtige API (denk aan KCC afdeling helpen met alle informatie tonen in hun vertrouwde omgeving)
  • Zeer krachtige enterprise search mogelijkheden

Uiteraard zijn er nog veel meer toepassingsmogelijkheden zoals de Wet Open Overheid, dus laten we vooral in gesprek gaan met elkaar!

Vereenvoudig migratietrajecten met MY-LEX Legacy®

Overstappen naar een nieuw systeem (zaaksysteem, DMS, taakspecifieke applicatie) zonder complex migratietraject. We vinden het belangrijk dat onze klanten volledig overzicht houden van al hun informatie, zo ook informatie uit oude systemen. MY-LEX Legacy® maakt het mogelijk om uw oude informatie veilig te stellen, beschikbaar te houden voor alle gewenste medewerkers en daarnaast ook te blijven beheren ten behoeve van archivering en vernietiging, zonder dat u iets van de oude systemen nodig heeft. Uiteraard blijft deze oude informatie integraal vindbaar via onze enterprise search oplossing, waardoor uw medewerkers niet ver hoeven te zoeken naar hun informatie. Dit is tevens te integreren met onze API in het nieuwe gekozen systeem, zodat zelfs daar de complete informatie blijft bestaan, zonder de noodzaak om alles te migreren naar het nieuwe systeem. Win win!

Wij laten graag zien hoe wij dat doen en hebben een zeer groot aantal voorbeelden van klanten die we geholpen hebben om een breed scala aan systemen uit te faseren!­­

Zie voor sessie 2 de selectie van Automatische AVG-Filter leveranciers.

1)    De kracht van Enterprise Search

Wanneer veel data uit verschillende bronnen beschikbaar is, wil dit nog niet zeggen dat het ook eenvoudig te vinden en/of raadpleegbaar is. Enterprise Search is hiervoor een zeer krachtige oplossing. Unisys laat zien hoe een “Artificial Intelligent” gedreven zoekoplossing uw organisatie kan verrijken en uw medewerkers meer informatie uit uw data haalt.

 

VTH-systeem

‘Zaakgericht werken’, ‘digitaal werken’, ‘data gedreven werken’; wilt u de ambities van de Omgevingswet waarmaken dan kunt u niet meer om deze ontwikkelingen heen. Met Centric Leefomgeving zit u direct op het juiste spoor. Kom langs in onze sessies tijdens LIVE!

Demonstratie van onze VTH-oplossing LEEF. Hoe werk je conform de Omgevingswet met LEEF?

We geven jou een demonstratie van onze VTH-oplossing LEEF. We laten zien hoe je werkt conform de omgevingswet met LEEF. Je krijgt een dwarsdoorsnede van onze oplossing te zien.

Kom en ervaar de gebruiksvriendelijkheid van LEEF!

Zie voor sessie 1 de selectie van Zaaksysteem leveranciers.

Demo 2:

Rx.Mission, klaar voor toekomst

Er gebeurt veel in het VTH-domein! We staan met elkaar aan de vooravond van een aantal grote veranderingen. De inwerkingtreding van de Omgevingswet, de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb), de Wet elektronische publicaties (Wep), de hervorming van de informatievoorziening via Common Ground en de toepassing van de nieuwe ZGW-API standaard. Met Rx.Mission biedt Visma Roxit een complete en toekomstbestendige VTH-oplossing waarmee u bent voorbereid op deze veranderingen. In deze sessie nemen we u mee in de huidige en toekomstige mogelijkheden die Rx.Mission te bieden heeft.

Het programma wordt binnenkort toegelicht.

Onderwerp 1: Van aanbesteding tot duurzame samenwerking

Meer dan 10 jaar ervaring, verteld door Mark Voogd en Dylan Kamoen

Je hebt een systeem, zoals een zaaksysteem, gekocht en dan?

  • Hoe zorg je ervoor dat het systeem naar volle tevredenheid wordt geïmplementeerd?
  • Hoe zorg je ervoor dat het systeem up to date blijft en mee ontwikkeld met de trends in de markt?
  • Hoe zorg je ervoor dat niet alleen het systeem maar ook de samenwerking op lange termijn goed blijft?
  • Je koopt een systeem, maar welke organisatie zit erachter? Welke kennis en kunde hebben ze in huis?

Kortom: je koopt een systeem, maar hoe zorg je ervoor dat dit op lange termijn, op alle fronten, duurzaam is en blijft voor jouw organisatie?

Op deze vragen zullen Mark Voogd en Dylan Kamoen antwoord geven. Beide werken zij al meer dan 10 jaar in het domein van zaakgericht werken, en samen hebben ze al meer dan 40 organisaties geïmplementeerd. In deze sessie gaan zij het hebben over hun ervaringen. Waar zijn ze tegen aangelopen, waar hebben ze van geleerd maar vooral hoe hebben ze ervoor gezorgd dat hun eerste klant nog steeds klant is? Wij willen ons focussen op een duurzaam systeem én een duurzame relatie zodat jouw organisatie niet elke 4 jaar opzoek hoeft naar een nieuw systeem. Hoe we dit doen? Daar nemen we je in deze sessie graag in mee!

Onderwerp 2: De flexibiliteit van Mozard bij de continu transformerende overheid

De markt van de technologie blijft veranderen en ontwikkelen. De overheid gaat hierin mee en dit zorgt voor nieuwe wetten en regels. Hoe zorg je er nou voor dat je onderscheid maakt in wat echt belangrijk is voor jouw organisatie en vooral, hoe je dit toe kan passen binnen jouw organisatie.

Mozard verandert mee met de tijd en speelt in op de trends en ontwikkelingen die spelen in de markt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe Mozard aansluit op het DSO voor de omgevingswet en hoe dat er in de praktijk uitziet. We laten zien hoe een aanvraag (DSO STAM) terecht komt als zaak in Mozard en wat er mogelijk is met de samenwerkingsvoorziening (DSO SWF). We doen verschillende aanvragen via de landelijke voorziening (DSO LV via digikoppeling) en laten realtime zien hoe een behandelaar deze rechtstreeks als zaak met daaraan relevante objecten en documenten kan afhandelen. Dit doen we aan de hand van een bestaande inrichting in de praktijk. Vervolgens laten we zien hoe de samenwerkingsvoorziening kan worden ingezet vanuit Mozard om samen te werken met ketenpartners in de beoordeling van een aanvraag. Dit gaat aan de hand van een samenwerkingsdossier met relevante documenten en het bijbehorende verzoek. Ook hier laten we realtime zien hoe de behandelaar vanuit Mozard kan koppelen met de samenwerkingsvoorziening.

Naast de ontwikkelingen rondom de DSO zullen we in deze sessie ook laten zien hoe Mozard omgaat met de andere trends en ontwikkelingen die spelen in de markt.

Raadsinformatiesysteem

Het programma wordt binnenkort toegelicht.

Automatische AVG-filters

Zie voor sessie 1 de selectie van Enterprise Search leveranciers.

2)    Voldoen uw documentbronnen aan de AVG?

Vaak is het onvoldoende duidelijk of de documentbronnen (zowel gestructureerd als ongestructureerd) AVG-compliant zijn. Unisys laat zien hoe een organisatie, via een AVG-filter oplossing (op basis machine Learning), kan aantonen dat zij hun documenthuishouding AVG-compliant heeft en houdt.

Datagericht werken

Datagedreven werken, digitale transformatie, datagedreven sturen… Zijn er binnen jouw organisatie ook ambities op dat gebied? Ben jij nieuwsgierig hoe data van toegevoegde waarde kunnen zijn voor jouw werkzaamheden, of voor jouw organisatie?

Wij laten je aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden zien hoe slim gebruik van data en technologie daadwerkelijk bijdraagt aan de realisatie van maatschappelijke opgaven en organisatiedoelstellingen. Dat doen we op basis van praktische oplossingen (‘use cases’) die we in gezamenlijkheid met (semi-) overheden en met onze partners hebben ontwikkeld. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan slimme en gebruiksvriendelijke oplossingen voor het verbeteren van de verkeersveiligheid, het vergroenen van woonwijken en het vindbaar maken van alle (interne en externe) data die voor jouw organisatie relevant zijn. Maatschappelijk relevante oplossingen die écht impact maken, en waar wij dan ook trots op zijn!

Impact door slim gebruik van data en technologie, dat is waar wij van Analyze voor staan. Samen met onze opdrachtgevers en onze partners dragen we actief bij aan een betere en veiligere wereld. Het is dan ook geen toeval dat wij hoofdzakelijk werken voor (semi-) overheidsorganisaties.

Wij ondersteunen overheden op het gebied van datagedreven werken, dat doen we in de vorm van advies & detachering, door projectondersteuning en door de gezamenlijke ontwikkeling van standaard (SaaS) oplossingen.

Kom langs bij Analyze in de dexter of bij onze stand en laat je verrassen door de maatschappelijke mogelijkheden van data en technologie.

Van 13.15 – 14.15 uur laten we je aan de hand van een concrete praktijkcasus zien hoe data helpen bij het voorkomen van ongelukken in het verkeer.

Van 14.30 tot 15.30 presenteren wij Het Dataloket, één gebruiksvriendelijk zoekportaal waarmee alle relevante data uit zowel interne als externe bronnen eenvoudig vindbaar zijn. (het Dataloket wordt door gebruikers ook wel omschreven als ‘de Google voor data’).

Robotic Process Automation (RPA)

Zie voor sessie 2 de selectie van anonimiseringsleveranciers.

Sessie 1: Software robots: de toekomst is nu

Organisaties zoeken altijd naar mogelijkheden om zichzelf verder te ontwikkelen, in te spelen op trends in de samenleving en hun dienstverlening te verbeteren. Digitalisering is daarin een belangrijke component.

Hoewel organisaties aan de voorkant veel van hun processen digitaliseren en automatiseren, zijn er in de backoffice vaak nog veel werkzaamheden die men nog grotendeels handmatig uitvoert. Als gevolg daarvan besteden medewerkers gemiddeld meer dan een vijfde van hun tijd aan het afhandelen van repetitieve, dagelijkse en vaak saaie werkzaamheden.

Hoe mooi zou het zijn als u ook deze taken kon automatiseren? Robotic Process Automation biedt de oplossing: de softwarerobots maken het leven van de werkende mens een stuk makkelijker en aangenamer.

Aan de hand van meerdere praktijkvoorbeelden leggen wij uit welke voordelen RPA biedt en hoe u deze moderne techniek kunt toepassen in uw eigen bedrijfsvoering en klantcontacten.

Download hier de whitepaper RPA slim automatiseren met de digitale collega van de toekomst

Met advies over Intelligent Information Management en de daarbij behorende oplossingen, bieden wij u ondersteuning om uw digitale transformatie efficiënt, toekomstgericht en gedegen uit te voeren. Intelligent informatiebeheer, procesorkestratie en het verbinden van applicaties en systemen zorgen dat uw medewerkers meer tijd krijgen voor de klant, voor de uitzonderingen en voor het optimaal inzetten van hun kennis. Dat levert uw organisatie optimalisatie, innovatie en efficiëntie op.

Met onze innovatieve oplossingen gebaseerd op Kofax en M-Files helpen wij u om de digitaliseringsambities te realiseren. Voor onze klanten optimaliseren wij de bedrijfsvoering en klantcontacten met inzet van de nieuwste technologieën zoals machine learning, artificial intelligence, Robotic Process Automation en geautomatiseerde workflows.

Georeferentie

Als overheidsorganisatie heeft u te maken met veranderende wet- en regelgeving. Tegelijkertijd wordt ook van uw organisatie verwacht dat u meer doet, liefst met minder middelen.

Bolesian – bureau van specialisten in Artificial Intelligence – biedt u praktische oplossingen die aansluiten op de actuele thema’s waar u als overheid mee te maken heeft. In onze demonstraties komen de volgende thema’s aan bod (zie anonimiseren voor meer thema’s):

Omgevingswet en het ontsluiten van informatie

In het kader van de nieuwe omgevingswet is het van grote toegevoegde waarde om snel inzichtelijk te hebben welke informatie in uw DMS of zaaksysteem relevant is voor een bepaalde locatie of object. Alleen, hoe ontsluit u die informatie?

Met de AI-service GeonizerTM ontsluit Bolesian automatisch grote hoeveelheden informatie vanuit de locatie waar die informatie betrekking op heeft. Zo is uw informatie in één oogopslag inzichtelijk en toegankelijk vanuit de kaart of uw GIS.

Meer informatie: Productsheet

Inspectie als een service

Het inspecteren van infrastructuur, terreinen of andere assets is arbeidsintensief. Visuele inspecties op beeldmateriaal van voertuigen, satellieten of drones kunnen u veel tijd en kosten besparen mits het beeldmateriaal automatisch verwerkt wordt.

SentinizerTM is Bolesian’s platform om razendsnel automatisch visuele inspecties uit te voeren. SentinizerTM analyseert beeldinformatie, detecteert objecten of afwijkingen en rapporteert alle bevindingen.

Meer informatie: Productsheet

Duurzame toegankelijkheid

Sessie 1: Domeingericht archiveren voor uw organisatie

Veel overheidsorganisaties hebben een DMS/RM waar de documenten vanuit een Zaaksysteem goed gearchiveerd worden. Dossiers en documenten worden beheert en vervolgens tijdig vernietigd of overgebracht.

Heeft u dit ook geregeld voor uw domeinapplicaties? Elke organisatie heeft namelijk meer dan 30 applicaties die documenten produceren die beheert moeten worden en volgens de geldende selectielijsten tijdig vernietigd of overgebracht moeten worden.

Met een simpele toevoeging van een Domeingericht DMS als iArchief kunt u gerust zijn dat ook de documenten binnen de domeinapplicatie tijdig wordt vernietigd.

Hiermee voldoet uw organisatie met uw domeinapplicatie ook aan de archiefwet, bent u klaar voor de AVG en kunt u overdragen naar een E-depot.

Sessie 2: Tools om uw Informatiehuishouding op Orde te krijgen

Veel overheidsorganisaties hebben een DMS/RM waar de documenten vanuit een Zaaksysteem goed gearchiveerd worden.

Maar hoe gaat uw organisatie om met email archivering, archivering van tekstberichten en sociale media?

Met de nieuwe archiefwet wordt de overbrengingstermijn terug gebracht van 20 jaar naar 10 jaar…heeft uw organisatie al een aansluiting op een e-depotvoorziening?

Veel van dit soort vragen blijven onbeantwoord, omdat er geen goede oplossingen beschikbaar zijn.

Tijdens deze sessie demonstreren wij wat er al wel mogelijk is en hoe uw organisatie met kleine stappen bovenstaande vragen met een gerust hart kan beantwoorden.